Tegenwoordig zijn er veel verschillende soorten abonnementen die worden aangeboden. De kans is dan ook groot, dat het aantal abonnementen dat je hebt lopen, onderschat. Laat staan dat je van al je abonnementen optimaal gebruik kan maken. Aangezien alle lidmaatschappen samen een grote kostenpost vormen, is het niet verkeerd om eens kritisch te kijken naar welke abonnementen je nodig hebt en welke niet. Het opzeggen van abonnementen is een slimme manier om te besparen op je maandelijkse kosten.

Hoe zeg ik mijn abonnementen op?

Wanneer je dan op het punt staat om je abonnement(en) op te zeggen, zul je merken dat dit niet altijd zo gemakkelijk gaat als dat je zou willen. Het bereiken van de klantenservice kan al een lastig onderdeel zijn. Wanneer je dan eenmaal het juiste telefoonnummer hebt kunnen vinden, beland je in een lange telefonische wachtrij. Dit neemt allemaal onnodige tijd en kosten met zich mee. Het gedoe van opzeggen weerhoudt sommige mensen ervan om zelf een opzegging uit te voeren. Gelukkig is de opzegservice Xpendy er om deze mensen verder te helpen met het stopzetten van hun abonnementen. Xpendy is er om consumenten te helpen in hun opzegging proces. Abonnementen opzeggen heb je zo geregeld via Xpendy. Er zijn verschillende situaties waarin het opzeggen van abonnementen extra lastig zijn. Denk aan een verhuizing, een emigratie of het overlijden van een naaste. Deze situaties zijn al moeilijk genoeg. Xpendy kan jou ontzorgen in de administratieve rompslomp die hierbij komt kijken. 

Wat is Xpendy?

Hoe gaat Xpendy dan in zijn werk? Op de website van Xpendy selecteer je het abonnement(en) dat je wil opzeggen. Hierna kom je op de opzegpagina van de desbetreffende service terecht. Je vult je NAW-gegevens (naam, adres en woonplaats) in en eventuele andere relevante gegevens die betrekking hebben op het lidmaatschap. Op basis van de ingevulde gegevens wordt er automatisch een opzegbrief gegenereerd. Je hebt de mogelijkheid om de opzegbrief kosteloos te printen en zelf op te sturen naar het bedrijf. Ook kun je ervoor kiezen om de opzegbrief aangetekend te laten verzenden door Xpendy. Dit gaat tegen betaling, maar dan ben je wel gegarandeerd van een succesvolle opzegging. Dit is dan ook de meest gekozen optie. Hierdoor hoef jij geen omkijken meer te hebben naar je opzegging. Met Xpendy kun je ook meerdere abonnementen tegelijkertijd opzeggen. 

Xpendy via Mollie

Wat is Xpendy via Mollie? Wanneer je een bestelling hebt geplaatst via Xpendy, zie je op je bankafschrift op je rekening ‘Xpendy via Mollie’ of ‘Stichting Mollie Payments’. Mollie is de betalingsprovider waar Xpendy mee werkt. Deze betalingsprovider verwerkt online betalingen voor bedrijven. Het is dus goed om te weten dat deze omschrijvingen kloppen en dat de betaling succesvol is uitgevoerd. Op het afschrift van de betaling staat een IBAN nummer vermeld. Dit is niet het IBAN nummer van Xpendy, maar van Mollie zelf. Als je een betaling opnieuw wil overmaken, doe dit dan niet naar dit IBAN nummer, maar neem contact op met de klantenservice van Xpendy. Verder is het goed om te weten dat een betaling bij Xpendy een eenmalige incasso betreft. Het kan zijn dat de betaling aangeeft dat het een doorlopende incasso is. Dit is niet het geval, maar Mollie kan deze beschrijving helaas niet aanpassen.

Share:

administrator