Online marketing is erg belangrijk geworden als je een eigen bedrijf hebt. Het is namelijk dé manier om jezelf goed te positioneren op het internet. Je wilt het liefst op de eerste pagina van Google verschijnen als men op het internet zoekt naar iets dat gerelateerd is aan jouw bedrijf. Alleen dan heb je een goede kans om je bedrijf online tot een succes te maken. Er zijn veel verschillende soorten marketing, denk aan zoekmachine optimalisatie, zoekmachine adverteren, social media marketing, maar ook enhanced e-commerce. Enhanced Ecommerce is een uitbreiding op de bestaande data en rapportages in Google Analytics. Het geeft inzicht in de aankoopfunnel, de checkout, aankopen, retouren, orders en meer. Belangrijke informatie voor het behalen van doelen. Op die informatie kun je namelijk weer inspelen. Lees hier meer over enhanced e-commerce.

Wat is e-commerce voor marketing?

Op het internet zoeken mensen van alles op. Op basis van wat ze vervolgens zien maken ze een keuze. Veel bedrijven bieden diensten en producten aan op het internet. Sommige bedrijven verkopen ook daadwerkelijk fysieke producten via het internet. Dit is e-commerce: het verkopen van producten of diensten via het internet. Organisaties benaderen hun klanten dus online en verkopen hier hun producten of diensten. Fysieke e-commerce producten zijn producten die online besteld kunnen worden en die je daadwerkelijk vast kunt houden, denk onder andere aan kleding of elektrische apparaten. Een bedrijf dat dit soort handel uitvoert wordt ook wel ‘de typische online retailer’ genoemd. Met e-commerce bied je producten aan die je via online marketing promoot. Door het maken van advertenties op Google en social media, maar ook door te zorgen dat je bovenaan komt te staan in Google.

Marketing uitbesteden

Marketing kan een lastig onderdeel zijn. Niet iedereen heeft hier evenveel verstand van. Sommige oefenen marketing uit op een professioneel niveau, dit noem je ook wel een online marketing bureau. Online marketing bestaat uit heel veel onderdelen, zoals ook al eerder benoemd. Zo heb je zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren. Ingewikkelde termen en manieren om te adverteren en daarom schakelen veel bedrijven een online marketing bureau in. Het bureau gaat voor je aan de slag met jouw online marketing. Hier werken mensen met diverse expertises. Een Google ads specialist weet alles over advertenties in de zoekmachine en een specialist in enhanced e-commerce weet alles over, inderdaad enhanced e-commerce. Zo heeft het marketing bureau allerlei specialisaties en kunnen ze voor je aan de slag. Hoef jij je niet dusdanig te verdiepen in de online marketing en kun je je richten op jouw operationele taken.

Enhanced e-commerce gebruiken om meer klanten te trekken

Met enhanced e-commerce krijg je dus meer inzicht in bepaalde data. Het geeft inzicht in de aankoopfunnel, de checkout, aankopen, retouren, orders en meer. Deze inzichten bieden een kans om in te spelen op de huidige resultaten. Je weet wat goed heeft gewerkt en wat niet. Waar kun je meer budget in steken en welkde campagnes laat je even rusten? Een inzichtelijke manier om in te spelen op de resultaten en een daadwerkelijke groei te realiseren. 

Share:

administrator